Herfstdip ? De beste energietips voor moeders!

Mijn vriendinnen hebben me dit jaar een dagje sauna cadeau gedaan voor mijn verjaardag. Afgelopen zaterdag was het zover. Een dag relaxen! Even helemaal niks hoeven was een heerlijk vooruitzicht. Tegelijkertijd werd ik er ook onrustig van omdat ik veel zaken thuis nog niet af had. Bijvoorbeeld het schrijven van deze blog.

Maar wat ik niet had verwacht was dat deze dag mij nieuwe inspiratie zou opleveren….

Omdat het overdag vaak heel druk is, inclusief drie avonden per week werken en 2 kinderen opvoeden, kom ik soms te weinig aan mezelf toe. Dit uitte zich vorige week al in migraine. Ik weet dan dat ik even pas op de plaats moet maken. Een dag naar de sauna kwam dus precies op het goede moment!

Aandacht

In de warme sauna kon ik mijn eigen lijf even aandacht geven door te ontspannen en daardoor ging mijn energie weer stromen. Echte aandacht is essentieel om nieuwe energie op te doen.  Je kunt bijvoorbeeld een ademhalingsoefening doen om je beter te focussen op jezelf. 5 of 10 minuten per dag bewust bezig zijn met je ademhaling is al voldoende.

Horen en zien

We willen allemaal gezien en gehoord worden. Mijn vriendinnen zijn goud waard, omdat  zij in de sauna echt even naar me luisterden en mee dachten over mijn nieuwe online concept om nog meer moeders te bereiken met yoga. De kracht van delen met andere vrouwen en moeders kan heel helend werken! Deel dus regelmatig je ideeën, wensen en dromen met je vriendinnen en mede-moeders. Je zult merken dat zij dan ook meer vertellen over wat hen bezig houd. Zo voel je meer verbinding met elkaar. En dat geeft energie.

Zweet

Tijdens de sauna dag heb ik opnieuw ervaren hoe belangrijk het is om goed voor je lichaam te zorgen. In de sauna kun je je verzetten tegen de warmte, maar je kunt het ook ervaren en voelen hoe je lijf ontspant in plaats van je te verzetten tegen het zweet dat van je voorhoofd gutst.

Zo ook als je een moment hebt op je werk of in je gezin dat even niet zo lekker loopt. Ervaar het en voel je lijf. Zo focus je je even een moment op jezelf en heb je je emoties beter onder controle.

Voeten in het gras

Naast de voeding die je nodig hebt, heeft je lichaam ook beweging en ontspanning nodig.

De warmte voelen van de zon, met je voeten in het gras, luisteren naar het gefluit van de vogels. Ik geniet daarom ook altijd extra als ik mijn yogalessen weer buiten kan geven in het voorjaar en de zomerperiode.  Nu in de herfst zie ik de mooie kleuren van de blaadjes, voel ik de kou op mijn gezicht en geniet van de warmte in huis.

 Knuffel

De sauna dag hebben we afgesloten met lekker en gezond eten. Daar maak je me altijd blij mee! Luister naar wat je lichaam nodig heeft en voed jezelf met gezonde dingen. Je zult meer energie ervaren. Voor dat we weer terug gingen naar Breda hebben we nog even geknuffeld met elkaar. Deze vriendinnenclub is al bijna 20 jaar en dat is bijzonder. Een goede knuffel geeft ook energie.

Waar krijg jij energie van? En wat is belangrijk voor jou? Laat je reactie achter in deze blog of op FB! 

Ik wens je een fijne dag!

Liefs,

Gwen

Yoga voor Mama