In 3 stappen van leven op de automatische piloot naar leven in vrijheid als moeder & vrouw!

 Gwen PetersDiscussies, meningsverschillen, plannen, activiteiten: het zijn allemaal zaken die in het verleden of in de toekomst liggen. Stress, je zorgen maken, boos worden, verdrietig zijn. Dit zijn gevolgen van het feit dat je niet in het hier en nu bent.

Je mind haalt je voortdurend uit het heden, richting het verleden of de toekomst. En dan begint de stress, de zorgen, het piekeren. Dan komen de gedachten over wat er allemaal nog moet gebeuren, wat er zou kunnen gebeuren of wat er is gebeurd.

Door mindful te leven, in het moment, voel je meer rust en balans. Het hier en nu is een plek waar alles goed is zoals het is. En dat geeft ontspanning en rust in je lijf en hoofd.

Als je een gezin hebt met kinderen, een drukke baan en je bent perfectionistisch ingesteld dan is de kans groot dat je regelmatig stress ervaart.

Hoe ga je van een leven op de automatische piloot naar een leven met vrijheid en rust?

Stap 1 Liefde voor jezelf

Liefde voor jezelf betekent dat je jezelf accepteert met al je mooie kwaliteiten en talenten, maar ook je schaduwkanten. Vooral dat laatste kan lastig zijn. Dat vind ik zelf ook heel moeilijk. Ik wil graag voldoen aan de verwachtingen van anderen. Want als je omgeving achter je staat, dan geeft dat een fijn en veilig gevoel. Maar wordt je er zelf ook gelukkig van? Dat is veel belangrijker. Alles mag er zijn en jij dus ook! Je zult meer ruimte ervaren als je helemaal jezelf kunt zijn. Afgelopen week ging de anti stress yoga les over balans en liefde voor jezelf. Geen zweverig gedoe, maar wel concrete oefeningen die je meer liefde en vrijheid laten voelen.

Stap 2 Hier en nu: Meer vrijheid creëren in je denken, doen en voelen.

Perfectionisme weerhoudt je ervan je ware ik te laten zien, met al je kwaliteiten, onzekerheden, angsten en twijfels. Je laat vooral de etalage zien waarin je de mooiste punten van jezelf uitstalt.

Bekijk jezelf eens zoals je een goede vriendin zou bekijken. Als zij haar onzekerheden uit en zich kwetsbaar opstelt, krijg je dan een rare indruk van haar? Waarschijnlijk niet. Sterker nog: je bewondert haar eerlijkheid. Kijk eens of je ook met compassie naar jezelf kunt kijken, je zult dan minder hard oordelen over jezelf.

Stap 3 Acceptatie en dankbaarheid

Authenticiteit is loslaten wie je denkt te moeten zijn en accepteren wie je werkelijk bent. Veel te vaak laat ik me beïnvloeden door anderen. Ik wilde ook altijd dat iedereen me aardig vond. Dat ik zelfverzekerd en grappig over kwam, daardoor schermde ik mijn gevoelige kant af met een masker. Nu laat ik veel meer zien wie ik ben, wat ik denk en wat ik voel. Het geeft me soms wel een kwetsbaar gevoel, maar ik kom daardoor wel meer oprecht en betrouwbaar over. Ik ben ook maar een mens haha. Yoga heeft me meer bewust gemaakt van alles om me heen en daardoor kan ik meer genieten. En een betere verbinding maken met anderen. Zowel privé, als tijdens mijn werk.

Voor meer geluk, rust en balans in jouw leven organiseer ik op zondag 15 januari 2017 van 10:00-14:00 uur de workshop Be Happy, Be Healthy! Deze speciale winterworkshop is voor vrouwen en moeders die graag meer energie, balans en focus willen ervaren in hun drukke leven. Na deze workshop voel je je energiek, happy & healthy! Daarnaast krijg jij je doelen en wensen voor 2017, helemaal helder in en balans. Je gaat met een enorme POWER boost het nieuwe jaar in. Tijdens deze workshop doen we feelgood yoga & mindfullness oefeningen voor meer balans in je leven en we gaan jouw persoonlijke visionboard maken voor 2017!

Doe jij ook mee met deze inspirerende en ontspannen workshop? Na afloop wordt je verrast met culinaire hapjes & drankjes en een hippe goodiebag! Voor 65 euro ben jij er bij! Meer info/inschrijven: info@mamaglow.nl

winter-workshop-afbeelding

Wil je graag wekelijkse anti stress yoga lessen voor moeders mee doen? Dat kan ook! Mail me even en dan stuur ik je alle informatie!

Liefs,

Gwen

Yoga voor Mama